Vyhlásenie 2. kola ponukového konania na speňaženie hnuteľného majetku úpadcu – tlačiarenská technika – dňom 18.09.2024

 

I & R KONKURZY A REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s. ako súdom ustanovený správca v konkurznej veci úpadcu: REPROservis Kováč, s.r.o., so sídlom K sihoti 201/1, 033 01 Podtureň, IČO: 36 704 393, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č.: 18307/L (ďalej len „Úpadca“), vyhlasuje dňom 18.09.2024 na základe záväzného pokynu uloženého spoločnosťou Tatra-Leasing, s.r.o., so sídlom Hodžovo námestie 3, 811 06 Bratislava, IČO: 31 326 552, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 2992/B (ďalej len „Zabezpečený veriteľ“ alebo „Príslušný orgán“) druhé kolo ponukového konania na speňaženie hnuteľného majetku Úpadcu tvoriaceho oddelenú podstatu Zabezpečeného veriteľa Úpadcu, ktorej súpis bol zverejnený v Obchodnom vestníku MS SR č. 90/2023 pod značkou záznamu K026358 dňa 12.05.2023, zapísaného pod súpisovou položkou majetku por. č. 1 a por. č. 2.

 

Predmet speňaženia:

 

Predmetom speňaženia v tomto ponukovom konaní je nasledovný hnuteľný majetok Úpadcu:

 

(i)         Súpisová položka majetku por. č. 1 - Hnuteľná vec: 4-farebný tlačiarenský stroj RYOBI 3304, rok výroby: 2005, výrobné číslo: 1541; Súpisová hodnota (aj mena): 30.000,- Eur;

 

(ii)       Súpisová položka majetku por. č. 2 - Hnuteľná vec: Polygrafická falcovačka, rok výroby: 2008, výrobné číslo: 122442469; Súpisová hodnota (aj mena): 5.000,- Eur

 

(súpisová položka majetku por. č. 1 a por. č. 2 ďalej spolu len „Predmety speňaženia“).

 

Spôsob speňaženia:


Správca speňaží Predmet speňaženia v ponukovom konaní, ktoré zorganizuje podľa ustanovenia § 92 ods. 1 písm. d) zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZKR“) za podmienok stanovených nižšie.

 

Na zmluvu, ktorou Správca speňaží Predmet speňaženia sa budú primerane vzťahovať ustanovenia
§ 409 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „ObchZ“) o kúpnej zmluve, pričom Predmet speňaženia Správca prenechá víťaznému záujemcovi, resp. víťazným záujemcom ako „stojí a leží“.

 

V prípade, že druhé kolo ponukového konania nebude vo vzťahu k niektorému z Predmetov speňaženia úspešné, Správca v súlade so záväzným pokynom Zabezpečeného veriteľa zorganizuje tretie kolo ponukového konania na speňaženia toho z Predmetov speňaženia, ktorý nebol úspešne speňažený v tomto kole.

 

Vyhlásenie ponukového konania:


Ponukové konanie Správca vyhlásil formou oznámenia zverejneného v Obchodnom vestníku MS SR a na internetovom portáli správcu www.irkr.sk v sekcii Oznamy. Zároveň Správca zverejní na internetových portáloch www.bazos.sk inzerciu s odkazom na oznámenie na webovom sídle správcu.

 

Lehota na doručenie ponuky je pätnásť (15) kalendárnych dní od vyhlásenia príslušného kola ponukového konania. Dňom vyhlásenia ponukového konania je deň vyhlásenia uvedený v oznamoch, t. j. 18.09.2024.


Podmienky ponukového konania:


Na požiadanie Správca poskytne záujemcom ďalšie nevyhnutné informácie k ponukovému konaniu, a to telefonicky na tel. č.: +421 908 989 977 alebo e-mailom: zilina@irkr.sk.

 

Podmienkou podania ponuky do ponukového konania je (i) doručenie písomnej záujemcom vlastnoručne podpísanej ponuky v slovenskom jazyku v lehote na predkladanie ponúk, v ktorej (a) bude identifikovaný záujemca (predkladateľ ponuky- (i) pri fyzickej osobe: meno, priezvisko, bydlisko, rodné číslo, podpis; (ii) pri fyzickej osobe podnikateľovi: meno, priezvisko, bydlisko, miesto podnikania, rodné číslo, IČO, DIČ, IČ DPH (pokiaľ boli pridelené), vlastnoručný podpis fyzickej osoby podnikateľa; (iii) pri právnickej osobe: obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH (pokiaľ boli pridelené) podpis štatutárneho zástupcu spôsobom uvedeným vo výpise z obchodného registra, (b) budú uvedené kontaktné údaje záujemcu (tel. č. a e-mail), (c) bude označený Predmet speňaženia, na ktorý sa ponuka vzťahuje, (d) bude uvedená kúpna cena v eurách bez DPH, ktorú záujemca za nadobudnutie konkrétneho Predmetu speňaženia ponúka(e) ku ktorej bude pripojený doklad o zložení zábezpeky na kúpnu cenu a (ii) zloženie zábezpeky na ponúknutú kúpnu cenu za každý Predmet speňažovania samostatne alebo na všetky Predmety speňažovania, pričom zábezpeka musí byť pripísaná na účet Úpadcu najneskôr v posledný deň lehoty na doručovanie ponúk, t. j. dňa 03.10.2024 do 16:00 hod., v nasledovnej výške:

 

a. 5000,- Eur za Predmet speňažovania uvedený v bode i) vyššie,

b. 1000,- Eur za Predmet speňažovania uvedený v bode ii) vyššie.  

 

Záujemca doručením ponuky Správcovi vyjadruje svoj súhlas s podmienkami ponukového konania ako aj s tým, že v prípade porušenia záväzku (a) riadne a včas doplatiť zostatok kúpnej ceny za Predmet speňaženia a/alebo (b) uzavrieť kúpnu zmluvu, sa zaväzuje uhradiť zmluvnú pokutu v sume zloženej zábezpeky. Doručením ponuky záujemca zároveň vyjadruje súhlas s výškou zmluvnej pokuty a túto nepovažuje za rozpornú s dobrými mravmi.

 

Správca bez zbytočného odkladu vráti záujemcovi zloženú zábezpeku na bankový účet uvedený v ponuke, ak

 

(i)                 ponuka záujemcu nebola vyhodnotená ako víťazná; alebo

(ii)               ponuka záujemcu nebola schválená Príslušným orgánom; alebo

(iii)             záujemca ešte pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk doručí do kancelárie správcu oznámenie s úradne osvedčeným podpisom, že berie svoju ponuku späť.

 

Na ponuku záujemcu, ktorá nebude spĺňať podmienky ponukového konania alebo bude do kancelárie správcu doručená oneskorene, sa v ponukovom konaní nebude prihliadať.

 

Kúpna cena:


O víťazstve v ponukovom konaní rozhoduje najvyššia ponúknutá kúpna cena za každý jeden z Predmetov speňaženia samostatne. Správca je povinný prijať najvyššiu ponúknutú kúpnu cenu bez DPH za Predmety speňaženia bez možnosti jej odmietnutia a túto predložiť Zabezpečenému veriteľovi na schválenie.    

 

V prípade, ak by v príslušnom kole ponukového konania boli správcovi doručené dve alebo viac rovnakých najvyšších ponúk za konkrétny Predmet speňaženia, víťaznou sa stáva ponuka, ktorá bola do kancelárie Správcu doručená najskôr.

 

Účtom Úpadcu pre účely zloženia zábezpeky, kúpnej ceny, resp. akýchkoľvek ďalších platieb pre účely ponukového konania sa rozumie účet správy konkurznej podstaty Úpadcu, č. účtu v tvare IBAN: SK24 1100 0000 0026 2312 8392, vedený v bankovej inštitúcií Tatra banka, a.s., (ďalej len „Účet”).

 

Vyhodnotenie ponukového konania:

 

Ponukové konanie vyhodnotí Správca do troch (3) kalendárnych dní od uplynutia lehoty na podanie ponúk. O vyhodnotení ponúk Správca spíše úradný záznam. Víťaznú ponuku pre každý jeden z Predmetov speňaženia, ku ktorému bola v príslušnom kole ponukového konania doručená ponuka, Správca predloží Zabezpečenému veriteľovi na schválenie do troch (3) kalendárnych dní odo dňa vyhodnotenia ponukového konania podľa predchádzajúcej vety. Zabezpečený veriteľ schváli alebo neschváli Správcom predloženú víťaznú ponuku a písomne o tom informuje Správcu do pätnástich (15) kalendárnych dní od predloženia Žiadosti o schválenie Správcom.

 

V prípade, že lehota uvedená v predchádzajúcej vete tohto bodu márne uplynie, má sa za to, že Zabezpečený veriteľ predloženú víťaznú ponuku neschvaľuje.

 

V prípade, ak Zabezpečený veriteľ víťaznú ponuku neschváli alebo sa víťazná ponuka bude považovať za neschválenú podľa predchádzajúcej vety, predložená víťazná ponuka sa považuje za odmietnutú a Správca je povinný vyhlásiť ďalšie kolo ponukového konania.

 

Pri vyhodnotení ponukového konania Správcom rozhoduje najvyššia ponúknutá kúpna cena bez DPH za každý jeden z Predmetov speňaženia samostatne. Konečné prijatie najvyššej ponúknutej kúpnej ceny bez DPH za Predmety speňaženia podlieha písomnému schváleniu Zabezpečeného veriteľa, ktorý je oprávnený víťaznú ponuku odmietnuť aj bez udania dôvodu.

 

Záujemcu, ktorý sa stal víťazom ponukového konania a ktorého ponuku schváli Zabezpečený veriteľ ako Príslušný orgán, Správca vyzve na uzatvorenie kúpnej zmluvy pod podmienkou, že kúpnu cenu ponúknutú za Predmet speňaženia zaplatí v prospech Účtu najneskôr ku dňu podpisu kúpnej zmluvy, a to v lehote určenej Správcom, ktorá nesmie byť kratšia ako 15 (pätnásť) kalendárnych dní, ibaže víťaz ponukového konania výslovne písomne oznámi Správcovi, že žiada o skrátenie tejto lehoty.

 

Ak úspešný záujemca kúpnu cenu bez DPH za Predmet speňaženia nezaplatí v súlade s podmienkami ponukového konania uvedenými vyššie alebo v lehote stanovenej Správcom neuzavrie kúpnu zmluvu, na víťaznú ponuku sa neprihliada a Správca je povinný požiadať Príslušný orgán o udelenie nového záväzného pokynu na speňaženie tých z Predmetov speňaženia, ktoré mali byť speňažené na základe tejto kúpnej zmluvy.

 

Záverečné ustanovenia:

 

Toto ponukové konanie nie je verejnou súťažou alebo verejným prísľubom podľa príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka, ani verejnou obchodnou súťažou alebo verejným návrhom na uzatvorenie zmluvy podľa príslušných ustanovení ObchZ.

 

Správca si vyhradzuje právo príslušné kolo ponukového konania kedykoľvek zrušiť.

 

Ponuky na speňaženie Predmetov speňaženia predkladá záujemca na adresu sídla Správcu: – „I & R KONKURZY A REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s., Šoltésovej 2, 811 08 Bratislava pričom ponuka musí byť doručená najneskôr do 03.10.2024 do 16:00 hod., v zapečatenej nepriehľadnej obálke, na prednej strane ktorej záujemca výrazným typom písma uvedie „Ponukové konanie – predaj tlačiarenská technika – REPROservis Kováč, s.r.o. v konkurze – NEOTVÁRAŤ!!!.

 

Na ponuku, ktorá nebude spĺňať stanovené podmienky alebo bude doručená oneskorene, sa nebude prihliadať.

 

I & R KONKURZY A REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s., správca


Spät na oznamy