Ponukové konanie
Vyhlásenie
2. kola ponukového konania na speňaženie hnuteľného majetku úpadcu – tlačiarenská
technika – dňom 18.09.2024
I & R
KONKURZY A REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s.
ako súdom ustanovený správca v konkurznej veci
úpadcu: REPROservis Kováč, s.r.o.,
so sídlom K sihoti 201/1, 033 01 Podtureň, IČO: 36 704 393, zapísaná v Obchodnom registri Okresného
súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č.: 18307/L (ďalej len „Úpadca“), vyhlasuje dňom
18.09.2024 na základe záväzného pokynu uloženého spoločnosťou Tatra-Leasing, s.r.o., so sídlom
Hodžovo námestie 3, 811 06 Bratislava, IČO: 31 326 552, zapísaná
v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.:
2992/B (ďalej len „Zabezpečený veriteľ“
alebo „Príslušný orgán“) druhé kolo ponukového konania na
speňaženie hnuteľného majetku Úpadcu tvoriaceho oddelenú podstatu Zabezpečeného veriteľa
Úpadcu, ktorej súpis bol zverejnený v Obchodnom vestníku MS SR č. 90/2023
pod značkou záznamu K026358 dňa 12.05.2023, zapísaného pod súpisovou položkou
majetku por. č. 1 a por. č. 2.
Predmetom speňaženia v tomto
ponukovom konaní je nasledovný hnuteľný majetok Úpadcu:
(i)
Súpisová položka majetku por. č. 1 - Hnuteľná vec: 4-farebný tlačiarenský stroj RYOBI 3304, rok výroby: 2005, výrobné
číslo: 1541; Súpisová hodnota (aj mena): 30.000,- Eur;
(ii)
Súpisová položka majetku por. č. 2 - Hnuteľná vec: Polygrafická falcovačka, rok výroby: 2008, výrobné číslo:
122442469; Súpisová hodnota (aj mena): 5.000,- Eur
(súpisová položka majetku por. č. 1 a por. č. 2 ďalej
spolu len „Predmety speňaženia“).
Spôsob
speňaženia:
Správca speňaží
Predmet speňaženia v ponukovom konaní, ktoré zorganizuje podľa ustanovenia
§ 92 ods. 1 písm. d) zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze
a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZKR“) za podmienok stanovených nižšie.
Na zmluvu,
ktorou Správca speňaží Predmet speňaženia sa budú primerane vzťahovať
ustanovenia
§ 409 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších
predpisov (ďalej len „ObchZ“)
o kúpnej zmluve, pričom Predmet speňaženia Správca prenechá víťaznému
záujemcovi, resp. víťazným záujemcom ako „stojí
a leží“.
V prípade,
že druhé kolo ponukového konania nebude vo vzťahu k niektorému z Predmetov
speňaženia úspešné, Správca v súlade so záväzným pokynom Zabezpečeného veriteľa
zorganizuje tretie kolo ponukového konania na speňaženia toho z Predmetov
speňaženia, ktorý nebol úspešne speňažený v tomto kole.
Vyhlásenie ponukového konania:
Ponukové konanie Správca vyhlásil formou oznámenia zverejneného v Obchodnom vestníku MS SR a na internetovom portáli správcu www.irkr.sk v sekcii Oznamy. Zároveň Správca zverejní na internetových portáloch www.bazos.sk inzerciu s odkazom na oznámenie na webovom sídle správcu.
Lehota na
doručenie ponuky je pätnásť (15) kalendárnych dní od vyhlásenia príslušného
kola ponukového konania. Dňom vyhlásenia ponukového konania je deň vyhlásenia
uvedený v oznamoch, t. j. 18.09.2024.
Podmienky ponukového konania:
Na požiadanie
Správca poskytne záujemcom ďalšie nevyhnutné informácie k ponukovému
konaniu, a to telefonicky na tel. č.: +421 908 989 977 alebo e-mailom: zilina@irkr.sk.
Podmienkou
podania ponuky do ponukového konania je (i) doručenie písomnej záujemcom
vlastnoručne podpísanej ponuky v slovenskom jazyku v lehote na
predkladanie ponúk, v ktorej (a) bude identifikovaný
záujemca (predkladateľ ponuky- (i) pri fyzickej osobe: meno, priezvisko,
bydlisko, rodné číslo, podpis; (ii) pri fyzickej osobe podnikateľovi: meno,
priezvisko, bydlisko, miesto podnikania, rodné číslo, IČO, DIČ, IČ DPH (pokiaľ
boli pridelené), vlastnoručný podpis fyzickej osoby podnikateľa; (iii) pri
právnickej osobe: obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH (pokiaľ boli
pridelené) podpis štatutárneho zástupcu spôsobom uvedeným vo výpise z
obchodného registra, (b) budú uvedené kontaktné údaje záujemcu (tel. č. a
e-mail), (c) bude označený Predmet speňaženia, na ktorý sa ponuka vzťahuje, (d) bude uvedená kúpna cena v eurách bez DPH, ktorú záujemca za nadobudnutie konkrétneho Predmetu speňaženia ponúka(e) ku
ktorej bude pripojený doklad o zložení zábezpeky na kúpnu cenu a (ii)
zloženie zábezpeky na ponúknutú kúpnu cenu za každý Predmet speňažovania
samostatne alebo na všetky Predmety speňažovania, pričom zábezpeka musí byť pripísaná na účet Úpadcu najneskôr v
posledný deň lehoty na doručovanie ponúk, t. j. dňa 03.10.2024 do 16:00
hod., v nasledovnej výške:
a. 5000,- Eur za
Predmet speňažovania uvedený v bode i) vyššie,
b. 1000,- Eur za
Predmet speňažovania uvedený v bode ii) vyššie.
Záujemca
doručením ponuky Správcovi vyjadruje svoj súhlas s podmienkami ponukového
konania ako aj s tým, že v prípade porušenia záväzku (a) riadne
a včas doplatiť zostatok kúpnej ceny za Predmet speňaženia a/alebo (b)
uzavrieť kúpnu zmluvu, sa zaväzuje uhradiť zmluvnú pokutu v sume zloženej
zábezpeky. Doručením ponuky záujemca zároveň vyjadruje súhlas s výškou
zmluvnej pokuty a túto nepovažuje za rozpornú s dobrými mravmi.
Správca bez
zbytočného odkladu vráti záujemcovi zloženú zábezpeku na bankový účet uvedený
v ponuke, ak
(i)
ponuka záujemcu nebola
vyhodnotená ako víťazná; alebo
(ii)
ponuka záujemcu nebola schválená
Príslušným orgánom; alebo
(iii)
záujemca ešte pred uplynutím
lehoty na predkladanie ponúk doručí do kancelárie správcu oznámenie
s úradne osvedčeným podpisom, že berie svoju ponuku späť.
Na ponuku
záujemcu, ktorá nebude spĺňať podmienky ponukového konania alebo bude do
kancelárie správcu doručená oneskorene, sa v ponukovom konaní nebude
prihliadať.
Kúpna cena:
O víťazstve v ponukovom konaní rozhoduje najvyššia ponúknutá kúpna cena za každý jeden z Predmetov speňaženia samostatne. Správca je povinný prijať najvyššiu ponúknutú kúpnu cenu bez DPH za Predmety speňaženia bez možnosti jej odmietnutia a túto predložiť Zabezpečenému veriteľovi na schválenie.
V prípade,
ak by v príslušnom kole ponukového konania boli správcovi doručené dve
alebo viac rovnakých najvyšších ponúk za konkrétny Predmet speňaženia, víťaznou
sa stáva ponuka, ktorá bola do kancelárie Správcu doručená najskôr.
Účtom Úpadcu pre
účely zloženia zábezpeky, kúpnej ceny, resp.
akýchkoľvek ďalších platieb pre účely ponukového konania sa rozumie účet správy konkurznej podstaty
Úpadcu, č. účtu v tvare IBAN: SK24
1100 0000 0026 2312 8392, vedený
v bankovej inštitúcií Tatra banka, a.s., (ďalej
len „Účet”).
Vyhodnotenie ponukového konania:
Ponukové konanie
vyhodnotí Správca do troch (3) kalendárnych dní od uplynutia lehoty na podanie
ponúk. O vyhodnotení ponúk Správca spíše úradný záznam. Víťaznú ponuku pre každý
jeden z Predmetov speňaženia, ku ktorému bola v príslušnom kole ponukového
konania doručená ponuka, Správca predloží Zabezpečenému veriteľovi na
schválenie do troch (3) kalendárnych dní odo dňa vyhodnotenia ponukového
konania podľa predchádzajúcej vety. Zabezpečený veriteľ schváli alebo neschváli
Správcom predloženú víťaznú ponuku a písomne o tom informuje Správcu do
pätnástich (15) kalendárnych dní od predloženia Žiadosti o schválenie Správcom.
V prípade, že
lehota uvedená v predchádzajúcej vete tohto bodu márne uplynie, má sa za to, že
Zabezpečený veriteľ predloženú víťaznú ponuku neschvaľuje.
V prípade,
ak Zabezpečený veriteľ víťaznú ponuku neschváli alebo sa víťazná ponuka bude
považovať za neschválenú podľa predchádzajúcej vety, predložená víťazná ponuka
sa považuje za odmietnutú a Správca je povinný vyhlásiť ďalšie kolo
ponukového konania.
Pri vyhodnotení
ponukového konania Správcom rozhoduje najvyššia ponúknutá kúpna cena bez DPH za
každý jeden z Predmetov speňaženia samostatne. Konečné prijatie najvyššej ponúknutej
kúpnej ceny bez DPH za Predmety speňaženia podlieha písomnému schváleniu
Zabezpečeného veriteľa, ktorý je oprávnený víťaznú ponuku odmietnuť aj bez
udania dôvodu.
Záujemcu, ktorý
sa stal víťazom ponukového konania a ktorého ponuku schváli
Zabezpečený veriteľ ako Príslušný orgán, Správca vyzve na uzatvorenie kúpnej
zmluvy pod podmienkou, že kúpnu cenu ponúknutú za Predmet
speňaženia zaplatí v prospech Účtu najneskôr ku dňu podpisu kúpnej zmluvy,
a to v lehote určenej Správcom, ktorá nesmie byť kratšia ako 15
(pätnásť) kalendárnych dní, ibaže víťaz ponukového konania výslovne písomne
oznámi Správcovi, že žiada o skrátenie tejto lehoty.
Ak úspešný
záujemca kúpnu cenu bez DPH za Predmet speňaženia nezaplatí v súlade
s podmienkami ponukového konania uvedenými vyššie alebo v lehote
stanovenej Správcom neuzavrie kúpnu zmluvu, na víťaznú ponuku sa neprihliada a Správca je
povinný požiadať Príslušný orgán o udelenie nového záväzného pokynu na
speňaženie tých z Predmetov speňaženia, ktoré mali byť speňažené na základe
tejto kúpnej zmluvy.
Záverečné ustanovenia:
Toto
ponukové konanie nie je verejnou súťažou alebo verejným prísľubom podľa
príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka, ani verejnou obchodnou súťažou
alebo verejným návrhom na uzatvorenie zmluvy podľa príslušných ustanovení
ObchZ.
Správca si
vyhradzuje právo príslušné kolo ponukového konania kedykoľvek zrušiť.
Ponuky na
speňaženie Predmetov speňaženia predkladá záujemca na adresu sídla Správcu: – „I & R KONKURZY A REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s., Šoltésovej 2, 811 08 Bratislava“ pričom ponuka musí byť doručená najneskôr do 03.10.2024 do 16:00 hod.,
v zapečatenej nepriehľadnej obálke, na prednej strane ktorej
záujemca výrazným typom písma uvedie „Ponukové
konanie – predaj tlačiarenská technika – REPROservis Kováč, s.r.o. v konkurze –
NEOTVÁRAŤ!!!“.
Na ponuku, ktorá
nebude spĺňať stanovené podmienky alebo bude doručená oneskorene, sa nebude
prihliadať.
I
& R KONKURZY A
REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s., správca