Ponukové konanie
Vyhlásenie 1. kola ponukového konania na speňaženie majetku úpadcu ROPO SK, s.r.o. – dňom 22.07.2024
I & R KONKURZY A REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s., so sídlom kancelárie pre Prešovský kraj: Slánska 20A, 080 06 Prešov, IČO: 36 865 265 (ďalej len „Správca“), ako správca úpadcu ROPO SK, s.r.o., so sídlom Duchnovičovo námestie 1, 080 01 Prešov, IČO: 36 504 424 (ďalej len „Úpadca“), na základe záväzného pokynu príslušného orgánu vyhlasuje dňom 22.07.2024 prvé kolo ponukového konania na speňaženie majetku Úpadcu – pohľadávky, ktorá bola zapísaná do súpisu oddelenej podstaty zabezpečeného veriteľa Blackside, a.s., so sídlom Mlynské nivy 48, 821 09 Bratislava, IČO: 48 191 515 (ďalej len „Zabezpečený veriteľ“) zverejneného v Obchodnom vestníku MS SR č. 8/2016 pod zn. záznamu K000662 dňa 14.01.2016 pod por. č. P/18.
Predmet speňaženia
Predmetom speňaženia je majetok Úpadcu – pohľadávka:
Dlžník |
EEI s. r. o., Laurinská 18, Bratislava, IČO: 35 871 113 |
Právny dôvod vzniku |
neuhradený zostatok faktúry č. FV130082 splatnej dňa
27.12.2013 |
Neuhradený zostatok |
80.965,55 EUR |
Súpisová hodnota |
80.965,55 EUR |
(ďalej len „Predmet speňaženia“ alebo „Pohľadávka“).
Pohľadávka je predmetom súdneho konania vedeného pred Mestským súdom Bratislava III pod sp. zn. B1-30Cb/41/2014.
Spôsob speňaženia
Správca speňaží Predmet speňaženia uvedený formou ponukového konania, ktoré zorganizuje podľa ustanovenia § 92 ods. 1 písm. d) ZKR za podmienok stanovených nižšie.
Na zmluvu, ktorou Správca speňaží Predmet speňaženia sa budú primerane vzťahovať ustanovenia § 524 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“) o postúpení pohľadávky.
V prípade, že prvé kolo ponukového konania nebude úspešné, Správca zorganizuje druhé kolo, prípadne tretie a ďalšie kolo ponukového konania.
Vyhlásenie ponukového konania
Ponukové konanie Správca vyhlásil formou oznámenia zverejneného v Obchodnom vestníku MS SR a na webovom sídle Správcu (www.irkr.sk). Zároveň Správca zverejnil na internetovom portáli www.bazos.sk inzerciu s odkazom na oznámenie na webovom sídle Správcu.
Lehota na doručenie ponuky je pätnásť (15) kalendárnych dní od vyhlásenia príslušného kola ponukového konania.
Podmienky ponukového konania
Podmienkou podania ponuky do ponukového konania je (i) predloženie vlastnoručne podpísanej písomnej ponuky s identifikáciou záujemcu (vrátane kontaktných údajov), obsahujúcej sumu odplaty, ktorú záujemca za nadobudnutie Pohľadávky ponúka a označenie bankového účtu, v prospech ktorého má byť zábezpeka pre prípad neúspechu v ponukovom konaní záujemcovi vrátená a (ii) zloženie zábezpeky vo výške 1.000,- EUR na ponúknutú odplatu za Predmet speňaženia, pričom zábezpeka musí byť pripísaná na účet Úpadcu najneskôr v posledný deň lehoty na doručovanie ponúk
Záujemca doručením ponuky Správcovi vyjadruje svoj súhlas s podmienkami ponukového konania, ako aj s tým, že v prípade porušenia záväzku (a) riadne a včas doplatiť zostatok odplaty za Predmet speňaženia a/alebo (b) uzavrieť zmluvu, sa zaväzuje uhradiť zmluvnú pokutu v sume zloženej zábezpeky. Doručením ponuky záujemca zároveň vyjadruje súhlas s výškou zmluvnej pokuty a túto nepovažuje za rozpornú s dobrými mravmi.
Správca
bez zbytočného odkladu vráti záujemcovi zloženú zábezpeku na bankový účet
uvedený v ponuke, ak
(i)
ponuka záujemcu
nebola vyhodnotená ako víťazná; alebo
(ii)
záujemca ešte pred
uplynutím lehoty na doručovanie ponúk doručí do kancelárie Správcu oznámenie
s úradne osvedčeným podpisom, že berie svoju ponuku späť;
(iii)
víťazná ponuka
nebola schválená Zabezpečeným veriteľom; alebo
(iv)
Pohľadávka v čase
odo dňa vyhlásenia ponukového konania do dňa uzatvorenia zmluvy o postúpení
pohľadávky zanikla.
Na ponuku záujemcu, ktorá nebude spĺňať podmienky podľa tohto pokynu alebo bude do kancelárie Správcu doručená oneskorene, sa v ponukovom konaní nebude prihliadať.
V prípade, ak v čase odo dňa vyhlásenia ponukového konania do dňa uzatvorenia zmluvy o postúpení pohľadávky dôjde k vymoženiu Pohľadávky, Správca ponukové konanie bezodkladne zruší a túto Správca túto skutočnosť oznámi víťaznému záujemcovi najneskôr jeden pracovný deň pred dohodnutým termínom uzatvorenia zmluvy. V tomto prípade Správca víťaznému záujemcovi vráti zloženú zábezpeku.
Odplata za postúpenie pohľadávok (Predmetu speňaženia)
O víťazstve v ponukovom konaní rozhoduje najvyššia ponúknutá odplata za Predmet speňaženia. Správca je povinný prijať najvyššiu ponúknutú odplatu bez možnosti jej odmietnutia a túto predložiť Zabezpečenému veriteľovi na schválenie.
V prípade, ak by v príslušnom kole ponukového konania boli Správcovi doručené dve alebo viac rovnakých najvyšších ponúk za Predmet speňaženia, prednosť má tá ponuka záujemcu, ktorá bola Správcovi doručená najskôr.
Účtom Úpadcu pre účely zloženia odplaty, resp. akýchkoľvek ďalších platieb pre účely ponukového konania, sa rozumie účet Správcu v tvare IBAN: SK07 1100 0000 0029 2083 8382, vedený v Tatra Banka, a. s. (ďalej len „Účet”).
Vyhodnotenie ponukového konania
Ponukové konanie vyhodnotí Správca do troch (3) kalendárnych dní od uplynutia lehoty na predkladanie ponúk. O vyhodnotení ponúk Správca spíše úradný záznam. Správca predloží Zabezpečenému veriteľovi víťaznú ponuku na schválenie do troch (3) kalendárnych dní odo dňa vyhodnotenia ponukového konania podľa predchádzajúcej vety. Zabezpečený veriteľ schváli alebo neschváli Správcom predloženú víťaznú ponuku a písomne o tom informuje Správcu do desiatich (10) kalendárnych dní od predloženia víťaznej ponuky Správcom, ibaže si osobitne vyžiada na rozhodnutie dlhší čas.
Pri vyhodnotení ponukového konania Správcom rozhoduje najvyššia ponúknutá odplata za Predmet speňaženia.
V prípade nepredloženia žiadnej ponuky alebo neschválenia víťaznej ponuky Zabezpečeným veriteľom je Správca povinný bez ďalšieho zorganizovať ďalšie kolo ponukového konania.
Záujemcu, ktorý sa stal víťazom ponukového konania a ktorého ponuku schváli Zabezpečený veriteľ, Správca vyzve na uzatvorenie zmluvy o postúpení pohľadávky pod podmienkou, že odplatu zaplatí v prospech Účtu najneskôr ku dňu podpisu zmluvy, a to v lehote určenej Správcom, ktorá nesmie byť kratšia ako 15 (pätnásť) kalendárnych dní, ibaže víťaz ponukového konania výslovne písomne oznámi Správcovi, že žiada o skrátenie tejto lehoty.
Ak úspešný záujemca odplatu nezaplatí v súlade s podmienkami uvedenými v predchádzajúcej vete alebo v lehote stanovenej Správcom neuzavrie zmluvu, na víťaznú ponuku sa neprihliada a Správca je povinný príslušné kolo ponukového konania zopakovať.
Úspešný záujemca nadobudne Predmet speňaženia nezaťažený zabezpečovacími právami v súlade s ustanovením § 93 ods. 2 ZKR.
Záverečné ustanovenia
Ponukové konanie podľa tohto pokynu nie je verejnou súťažou alebo verejným prísľubom podľa príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka, ani verejnou obchodnou súťažou alebo verejným návrhom na uzatvorenie zmluvy podľa príslušných ustanovení Obchodného zákonníka.
Na požiadanie Správca poskytne záujemcom ďalšie nevyhnutné informácie, a to telefonicky na čísle +421 908 122 228 alebo e-mailom: bratislava@irkr.sk.
Ponuky je potrebné adresovať na adresu sídla správcu – Šoltésovej 2, 811 08 Bratislava, pričom ponuka musí byť doručená najneskôr do 05.08.2024 do 16:00 hod., v zapečatenej nepriehľadnej obálke s nápisom „NEOTVÁRAŤ“ a nápisom „PONUKOVÉ KONANIE – ROPO SK, s.r.o. – PREDAJ POHĽADÁVKY“. Na ponuku, ktorá nebude spĺňať stanovené podmienky alebo bude doručená oneskorene, sa nebude prihliadať.
Správca si vyhradzuje právo príslušné kolo ponukového konania kedykoľvek zrušiť.
I & R KONKURZY A REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s. – správca