Ponukové konanie
Vyhlásenie
1. kola ponukového konania na speňaženie hnuteľného majetku úpadcu – pohľadávka
– dňom 24.03.2021
Predmet speňaženia:
I & R
KONKURZY A REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s., so sídlom
kancelárie pre Žilinský kraj: Revolučná 10, 010 01 Žilina, IČO: 36 865 265 zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel:
Sr, vložka č. 841/B a v zozname správcov Ministerstva spravodlivosti SR pod č.
S1436 ako správca úpadcu MEDVE LM, s.r.o. v konkurze,
so sídlom M. Pišúta 4010, Liptovský Mikuláš 031 01, IČO:
44 050 038, zapísaný v
Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka číslo: 20285/L,
vyhlasuje dňom 24.03.2021 na základe záväzného pokynu veriteľského
výboru ako príslušného orgánu prvé
kolo ponukového konania na speňaženie hnuteľného majetku úpadcu tvoriaceho všeobecnú podstatu nezabezpečených veriteľov, ktorý bol
zverejnený v Obchodnom vestníku č. OV 70/2020 pod značkou záznamu K030926 dňa 09.04.2020 v znení zverejnenia v Obchodnom vestníku
MS SR č. 216/2020 pod značkou záznamu K081043 zo dňa 09.11.2020, pod súpisovou
položkou majetku por. č. 6 (ďalej len „Súpis
všeobecnej podstaty“).
Predmetom
speňaženia v tomto ponukovom konaní je nasledovný hnuteľný majetok úpadcu
zapísaný v Súpise všeobecnej podstaty, a to:
(i)
Súpisová položka
majetku por. č. 6: Hnuteľná vec: Peňažná pohľadávka
Istina: 125.000,- Eur;
Právny dôvod vzniku pohľadávky: Nárok Úpadcu
na odplatu zo zmluvy o postúpení pohľadávky zo dňa 10.10.2016, ktorou
Úpadca ako veriteľ postúpil svoje neuspokojené peňažné pohľadávky
v celkovej sume 245.964,14 Eur vrátane príslušenstva voči dlžníkovi PHARMACY – LM, spol. s r.o., so sídlom
Čapajevova 23, 080 01 Prešov, IČO: 45 337 10 za služby dodané na
základe Zmluvy o dodávke a odbere tepla č. 08/2013, Objednávka tepla
na rok 2013, Objednávka tepla na rok 2014, Objednávka tepla na rok 2015.
Dlžník: MASTER SK (v azbuke MACTEP CK), so sídlom Oskanova 110,
R.I.g. Nazraň, INN 2635079695, INN 263401001, KPP 263401001, OGRN 10526000314821,
Ingušská republika, Ruská federácia
Súpisová
hodnota (aj mena): 12.500,- EUR
(ďalej len „Predmet
speňaženia“).
Dňa 18.12.2020 veriteľský
výbor ako príslušný orgán uložil správcovi záväzný pokyn na speňaženie Predmetu
speňaženia za nasledovných podmienok:
Spôsob
speňaženia:
Správca speňaží Predmet
speňaženia v ponukovom konaní, ktoré zorganizuje podľa ustanovenia § 92 ods.
1 písm. d) zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov (ďalej len „ZKR“).
Na zmluvu,
ktorou Správca speňaží Predmet speňaženia podľa tohto pokynu sa budú primerane
vzťahovať ustanovenia § 524 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
(ďalej len „OZ“) o zmluve
o postúpení pohľadávok.
Vyhlásenie ponukového konania:
Ponukové konanie
správca vyhlásil formou oznámenia zverejneného v Obchodnom vestníku SR, na
internetovom portáli správcu www.irkr.sk a zároveň aj na internetovom portáli www.bazos.sk a www.slovenskakonsolidacna.sk v ktorom bude odkaz na oznámenie zverejnené na webovom sídle správcu.
Lehota na doručenie
ponuky je pätnásť (15) kalendárnych dní od vyhlásenia príslušného kola
ponukového konania.
Podmienky ponukového konania:
Na požiadanie správca poskytne záujemcom ďalšie nevyhnutné informácie k ponukovému konaniu, a to telefonicky na tel. č.: +421 908 989 977 alebo e-mailom: zilina@irkr.sk
Podmienkou
podania ponuky do ponukového konania je predloženie písomnej ponuky, v ktorej
bude obsiahnutá (i) identifikácia záujemcu, vlastnoručný podpis záujemcu alebo
osoby oprávnenie konať v jeho mene a uvedenie kontaktných údajov, (ii)
riadne označenie Predmetu speňaženia, na ktorú sa ponuka záujemcu vzťahuje,
a to uvedením poradového čísla súpisovej zložky majetku a označenia
„Peňažná pohľadávka“ a (iii) zloženie zábezpeky na ponúknutú
kúpnu cenu za konkrétny z Predmetov speňaženia, pričom zábezpeka musí byť
pripísaná na účet úpadcu najneskôr v posledný deň lehoty na doručovanie
ponúk, t.j. dňa 07.04.2021 do
16:00 hod., vo výške 1.000,- EUR.
Záujemca
doručením ponuky Správcovi vyjadruje svoj súhlas s podmienkami ponukového
konania, ako aj s tým, že v prípade porušenia záväzku (i) riadne a včas
doplatiť zostatok odplaty za Predmet speňaženia a/alebo (ii) uzavrieť zmluvu
o postúpení pohľadávky, sa zaväzuje uhradiť zmluvnú pokutu v sume zloženej
zábezpeky. Doručením ponuky záujemca zároveň vyjadruje súhlas s výškou zmluvnej
pokuty a túto nepovažuje za rozpornú s dobrými mravmi.
Správca bez
zbytočného odkladu vráti záujemcovi zloženú zábezpeku na bankový účet uvedený v ponuke,
ak
(i)
ponuka záujemcu nebola
vyhodnotená ako víťazná; alebo
(ii)
záujemca ešte pred uplynutím
lehoty na predkladanie ponúk doručí do kancelárie správcu oznámenie
s úradne osvedčeným podpisom, že berie svoju ponuku späť; alebo
(iii)
víťazná ponuka nebola schválená veriteľským
výborom ako príslušným orgánom.
Na ponuku
záujemcu, ktorá nebude spĺňať podmienky ponukového konania alebo bude do
kancelárie správcu doručená oneskorene, sa v ponukovom konaní nebude prihliadať.
Odplata:
O víťazstve v ponukovom
konaní rozhoduje najvyššia ponúknutá odplata za Predmet speňaženia,
za predpokladu súčasného splnenia podmienky ponúknutia minimálnej výšky odplaty
za Predmet speňaženia.
V prvom
kole ponukového konania je minimálna odplata za Predmet speňaženia samostatne
stanovená vo výške 100 % súpisovej hodnoty Predmetu speňaženia zapísanej
v súpise majetku, t.j. minimálna odplata v prvom kole ponukového konania
za Predmet speňaženia je stanovená na sumu vo výške 12.500,- Eur.
V prípade,
ak by v ponukovom konaní boli správcovi doručené dve alebo viac rovnakých
najvyšších ponúk za konkrétny Predmet speňaženia, víťaznou sa stáva ponuka,
ktorá bola do kancelárie správcu doručená najskôr.
Za predpokladu
splnenia všetkých podmienok vyhláseného kola ponukového konania, vrátane predpokladu splnenia podmienky minimálnej výšky
odplaty a zloženia zábezpeky podľa týchto podmienok ponukového konania, správca
prijme najvyššiu ponúknutú odplatu za Predmet speňaženia a túto vyhodnotí ako
víťaznú. Víťaznú ponuku správca oznámi predsedovi veriteľského výboru Úpadcu,
pričom veriteľský výbor má právo sa k predloženej víťaznej ponuke vyjadriť.
Správca má právo
ponúkanú odplatu kedykoľvek odmietnuť, ak bude nevýhodná alebo neprimerane nízka.
Účtom úpadcu pre
účely zloženia zábezpeky, odplaty, resp. akýchkoľvek ďalších platieb pre účely
ponukového konania sa rozumie účet správy konkurznej podstaty úpadcu, č. účtu
v tvare IBAN: IBAN: SK37 0900 0000 0051
6859 0211, vedený v Slovenská sporiteľa,
a. s. (ďalej len „Účet”).
Vyhodnotenie ponukového konania:
Ponukové konanie
správca vyhodnotí do troch (3) kalendárnych dní od uplynutia lehoty na predkladanie
ponúk. O vyhodnotení ponúk správca spíše úradný záznam. Víťaznú ponuku za
Predmet speňaženia správca predloží Príslušnému orgánu na schválenie do troch
(3) kalendárnych dní odo dňa vyhodnotenia ponukového konania podľa
predchádzajúcej vety. Príslušný orgán schváli alebo
neschváli Správcom predloženú víťaznú ponuku a písomne o tom informuje Správcu
do pätnástich (15) kalendárnych dní od predloženia víťaznej ponuky správcom. V
prípade, že lehota uvedená v predchádzajúcej vete tohto bodu márne uplynie, má
sa za to, že Príslušný orgán predloženú víťaznú ponuku schvaľuje.
Pri
vyhodnotení príslušného kola ponukového konania správcom rozhoduje najvyššia
ponúknutá odplata za Predmet speňaženia. V ponukovom konaní uspeje ten záujemca, ktorý
v ponukovom konaní ponúkne najvyššiu odplatu za Predmet
speňaženia a jeho
ponuka bude schválená zo strany Príslušného orgánu.
Záujemcu, ktorý
sa stal víťazom ponukového konania a jeho ponuka bola schválená Príslušným
orgánom, Správca bez ďalšieho vyzve na uzatvorenie zmluvy o postúpení
pohľadávky pod podmienkou, že odplatu ponúknutú za Predmet speňaženia zaplatí v
prospech Účtu najneskôr ku dňu podpisu zmluvy o postúpení pohľadávky, a to
v lehote určenej Správcom, ktorá nesmie byť kratšia ako 15 (pätnásť)
kalendárnych dní, ibaže víťaz ponukového konania výslovne súhlasí
s kratšou lehotou.
Ak úspešný
záujemca Odplatu nezaplatí v súlade s podmienkami vyššie alebo
v lehote stanovenej správcom neuzavrie zmluvu o postúpení pohľadávky,
na víťaznú ponuku sa neprihliada a správca je povinný príslušné kolo
ponukového konania zopakovať, pričom predmetom speňaženia bude Predmet
speňaženia, ktorý mal byť predaný na základe tejto zmluvy o postúpení
pohľadávky.
Úspešný záujemca
nadobudne Predmet speňaženia nezaťažený zabezpečovacími právami v súlade
s ust. § 93 ods. 2 ZKR.
Záverečné ustanovenia:
Toto
ponukové konanie nie je verejnou súťažou alebo verejným prísľubom podľa
príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka, ani verejnou obchodnou súťažou
alebo verejným návrhom na uzatvorenie zmluvy podľa príslušných ustanovení ObchZ.
Podrobnejšie
informácie ohľadom Predmetu speňaženia poskytne správca telefonicky na tel. č.:
+421 908 989 977
alebo e-mailom na: zilina@irkr.sk.
Ponuky je
potrebné adresovať na adresu kancelárie Správcu – Šoltésovej 2, 811 08 Bratislava, pričom ponuka musí byť doručená najneskôr
do 07.04.2021 do 16:00 hod., v zapečatenej nepriehľadnej obálke s nápisom „NEOTVÁRAŤ“ a nápisom „PONUKOVÉ KONANIE – MEDVE LM, s.r.o. –
PREDAJ POHĽADÁVKY“. Na ponuku, ktorá nebude spĺňať stanovené podmienky
alebo bude doručená oneskorene, sa nebude prihliadať.
I
& R KONKURZY A
REŠTRUKTURALIZÁCIE, k. s., správca